<<< Vissza

Kamionstop a város útjain

2003. december 5.

 
Az 1998. decemberében elkészült 451-es elkerülő út forgalomba helyezésével jelentős mértékben nem csökkent a várost érintő nagy tehergépkocsik forgalma. A Csongrádi út bevezető szakaszán 2000-ben életbe léptetett 7,5 tonnánál nagyobb össztömegű tehergépkocsik átmenő forgalmára vonatkozó forgalomkorlátozás nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, így egy, az egész várost érintő forgalomkorlátozás előkészítése vált időszerűvé.

A korlátozás lényege, hogy az országos közúthálózat részét képező Attila, Kossuth L., Rákóczi F. utcák kivételével valamennyi, a városba vezető önkormányzati tulajdonú út forgalmát lezárják az átmenő nagy tehergépkocsi forgalom elől, miközben a városba irányuló tehergépkocsik átmenő forgalma számára az egyébként sem korlátozható országos közúthálózatot hagyják meg szabad folyosóként. A Vásárhelyi-Csongrádi utakat az ott üzemelő benzinkutakig a forgalomszabályozás nem érinti. Az átmenő forgalmat pedig az országos közúthálózathoz tartozó Attila, Baross és Rákóczi útra, valamint a Kossuth utca egy rövid szakára terelik.

Az előterjesztés második körben került a képviselő-testület elé. Ám előtte a fuvarozók véleményét is kikérték.

Egyeztettek, javaslataikat figyelembe vették a városházán. A képviselő-testület legutóbbi ülésén elfogadott helyi rendelettel már a szolgáltatást végző fuvarozók is egyetértenek. Az átmenő forgalom szabályozásáról szóló rendelet végrehajtása érdekében mintegy 50 (többségében Behajtani tilos! Kivéve célforgalom feliratú) KRESZ-táblát helyeztet ki az önkormányzat a város legkülönbözőbb részein. A Polgári Összefogás frakcióvezetője, Halmai László kifogásolta, hogy egymillió forintot költenek az új KRESZ-táblák kihelyezésére, helyette egyszerűbb dolog lenne az átmenő forgalom szabályozása.

Mint közlekedési építőmérnök magyarázta: Szentesen úgy épültek az utak, hogy semmiféle rangsor nincs közöttük. Véleménye szerint a város útjai nem felelnek meg a szabványoknak. A szocialista párti Varga Árpád (szintén közlekedési mérnökként) üdvözölte az előterjesztést, amely - mint nyilatkozta - mind a fuvarozók, mind a lakosság érdekeit figyelembe veszi.

A helyi rendelet 2004. január elsejétől lép életbe.

L. J.


<<< Vissza