<<< Vissza

Becsempészni az emberek otthonába a hivatalt
Interaktív ügyfélszolgálat

2003. november 28.

 
www.szentesinfo.hu/mozaik/polghiv/index.htm Szirbik Imre polgármester fogalmazta meg gondolatait ekképpen a napokban megtartott sajtótájékoztatón. Abból az alkalomból, hogy a polgármesteri hivatal - az országban elsőként - bevezette az interaktív ügyfélszolgálatot.

Úgy is lehet fogalmazni, hogy a hivatalba bekopogtatott a XXI. század technikája. Ezzel, miként a polgármester fogalmazott, nagy utat tettek meg az elektronikus közigazgatás felé. A lakosság mostantól naprakész információt kaphat az interneten keresztül arról, hogy az elintézendő ügyeikhez mit kell magukkal vinniük, egyáltalán el kell-e személyesen menniük a városházára.

Csányiné dr. Bakró-Nagy Vera aljegyző, a közigazgatási osztály vezetője elmondta: arról is informálódhatnak az ügyfelek, hogy az egyes ügyeiket melyik szobában, melyik ügyintézőnél és körülbelül mennyi idő alatt intézhetik el. Azokhoz az ügykörökhöz, amelyekhez előzetesen nyomtatványokat kell kitölteni, a szükséges űrlapokat le is tölthetik az internetről, így azokat már készen vihetik magukkal az ügyfelek. Mint megtudtuk, a rendszer tovább bővíthető, eljön majd az idő, amikor az ügyfelek az anyagot interneten át be is tudják nyújtani a hivatalba, s azon keresztül kapják meg a választ.

- Szeretnénk a lakosság számára könnyebbé, gyorsabbá, emberközpontúvá tenni az ügyintézést, ugyanakkor a munkánkat is megmutatni a város lakosságának - mondja az osztályvezető asszony. - Az "Ön hivatala" internetes szolgáltatás célja, hogy ügyfeleinknek csak tájékozódás céljából ne kelljen befáradniuk az ügyintézőhöz, saját ügyében mindenki legyen tájékozott, felkészült.

Szeretnénk elérni, hogy több ügyben is csak egyszer, a tényleges ügyintézéskor jöjjön be az ügyfél vagy képviseloje a hivatalba. Ne érjen senkit kellemetlen meglepetés, ha egy ügyben illetéket kell fizetni például, egyszerre hozzák be a bemutatandó, csatolandó iratokat, tudják, milyen kérdésekre számítsanak, mennyi az ügyintézési idő. Úgy gondoljuk, ha az ügyintézés körülményeit, módját, saját lehetoségeiket ismerik, tudják, kihez, mikor fordulhatnak, nem jönnek majd fenntartással az "arctalan hivatalba". Könnyebb lesz a mi munkánk is, hiszen felkészült, tájékozott, céltudatos emberekkel dolgozhatunk együtt. Ez még nem a papír nélküli, internetes ügyintézés, de annak eloszobája.

Az Ön hivatala a polgármesteri hivatal interaktív ügyfélszolgálata. (Készítették: a közigazgatási osztály dolgozó és Vidovics Ferenc, a Szentesi Mozaik főszerkesztője.)


<<< Vissza