<<< Vissza

Meglátogattuk a Dunakanyart

2002. december 13.

November 9. (szombat), hajnali 5 óra: Kb. Ekkor kezdett el készülődni az a 27 gyerek, aki aznap meg akarta hódítani a Szent Mihály-hegyet. 3/4 6- ra már mindenki a vasútállomáson állt sorba a jegyekért. 6 óra. Eljött a pillanat. A vonat ,,kigurult" az állomásról, és nemsokára elhagyta a Szentes táblát. Az útvonal: oda: Szentes- Budapest: Nyugati pu.- Zebegény
vissza: Zebegény- Nyugati pu.- Kiskunfélegyháza- Szentes

Ott utazott a vonaton a ,,szokásos" csapat (természetesen) egy kabinban, és ott voltak az újak is. A kicsik izgatottan várták a beérkezést (sokan a vonatablakban), a nagyok ezen idő alatt jót pletyiztek a kabinban. Pár óra múlva megláttuk a táblát: Budapest- Nyugati pályaudvar. Leszálltunk, és indultunk a következő vonat felé, amelyen 1-2 ember jegy nélkül utazott. (De ez egy másik történet!) A vonaton zötykölődtünk, s már-már nagyon untuk, mikor megpillantottuk a Dunát. Gyönyörű volt! Még három megálló volt Zebegény. Pár perc múlva mindenki izgatottan a telefonokért nyúlt, hogy az otthoniak is megtudják: Megérkeztünk!!! Természetesen (Sanyi bácsi vesztére, és a miénkre!) egy csapat árus előtt vezetett el az út. Az 5-6-7.-esek nekiestek, és válogattak. Ezzel ment el fél óra. A következő állomás a Kálvária-domb volt, Zebegény egyik ékessége. Mindenki lihegve ért fel, (most biztos azt kérdezitek, hogy mi volt a hegyen, ha már egy domb is akadály?!) de megérte, mert a kilátóról gyönyörű kilátás tárult a szemünk elé. Sétálgattunk egy keveset, aztán irány a ,,Föld".

Utunk innen a Szőnyi István Múzeumba vezetett, ahol az egykori festőművész lakását tekintettük meg. (itt is volt egy-két alakítás, mint a mobilcsörgés) Kaptunk egy idegenvezetőt, aki megmutatta a házat. Gyönyörű, nagy ház volt, tele festményekkel. Egy hatalmas dolgozószobája volt a művésznek, ahol később meghalt.

Mikor kicsodálkoztuk magunkat a házon, akkor kezdődött a legfárasztóbb rész. Irány a Szent Mihály hegy. Az elején mindenki lazán sétálgatott a ,,mezőny" elején, de akkor odaértünk az emelkedőhöz! Ekkor kezdtek el lemaradozni az emberkék. Mikor már mindenkinek, lógott a nyelve", Sanyi bácsi bejelentette, hogy mindjárt elérjük a felét. (képzelhetitek, hogy ez mennyire bíztató volt!)
Felvidult a társaság, mikor elénk tárulkozott a Duna szépsége a hegyről. (itt lehetett kattogtatni a fényképezőt!) Tényleg szép volt! Mialatt a tájban gyönyörködtünk, egy kicsit leültünk, azután onnan folytattuk, ahol abbahagytuk. Mikor kezdett vízszintesbe állni a talaj, már egész jókat beszélgettünk. Ezután azon vettük észre magunkat, hogy fogyogat a hegy, és a város felé tartunk. Már kezdtünk belefeledkezni a dumcsizásba, mikor rájöttünk, hogy rossz fele mentünk. Ennek következtében egy zsákutcában kötöttünk ki. Hátra arc! Irány a másik ösvény! (természetesen fölfele!) Az állomáshoz vezető út lefele ment, szóval könnyen sétálgattunk rajta. Elmentünk a remete barlang előtt is, de már nem volt időnk bemenni.

Végre kutat találtunk! Feltankoltunk, és mendegéltünk tovább. (lefelé!)
Sikeresen elértük a nagymarosi vasútállomást.

Kb. fél órát vártunk a vonatra. Mikor megérkezett felszálltunk,(szerencsére mindenkinek volt ülőhelye) és zötykölődtünk a nyugati felé. Itt már mindenki jókedvű volt, (nem mintha eddig nem éreztük volna jól magunkat!) jókat nevetgéltünk.

Miután szerencsésen megérkeztünk a pályaudvarra, volt 10 percünk ,,szétnézni" és ,,vásárolni". (én személy szerint nem vettem semmit, de a barátnőimnek egy csokira volt idejük!)
Elindult a vonat! Megyünk haza. Mivel a kicsik nem bírtak magukkal, kénytelenek voltunk kimenni a vagonból, és a végében utazni. Itt aztán fergeteges volt a hangulat! Annyit röhögtünk, hogy talán annyit még sohasem. (hogy miért? Érdemes megkérdezni a 8.b-s Tököli Attilát!) Ő volt a hangulatmester egész végig.

Kiskunfélegyháza. Átszállás. Egyvagonos vacakban zsúfolódva folytattuk a röhögést.
Szentes!! Izgatottan szálltunk le a vonatról. Mindenki tele volt élményekkel. Egész éjszaka tudtunk volna mesélni.

Tényleg szuper volt, és ha tehetjük a 14.- Pólya Sándor tanár úr által szervezett- túrán is részt veszünk!

Árgyellán Edina 8. a
Kiss Bálint Református Ált. Isk.