A média technikai művészet

 

 

 

A Horváth Mihály Gimnázium média tagozata Nemzeti Tehetséggondozó pályázatban vett részt az elmúlt tanévben, mert azt iskola ilyen irányú képzésének technikai eszközparkja meglehetősen hiányos eddig. A diákok az elmúlt 8 év alatt kevés gyakorlathoz juthattak megfelelő eszközök híján. De a jelen pályázattal elnyert 2 kamera, 2 állvány, 2 kamerára rögzíthető mikrofon már biztosította azt, mellyel a mozgókép-készítést el tudtuk kezdeni - tudtuk meg Békési Eszter tanárnőtől.

 

 

 

A legfontosabb eredmény: a HMG-s média tagozat magára talált. Akik most a HMG-ben médiások, büszkék arra, amivel foglalkoznak - folytatta az oktató.

Egy másik cél volt a fiatalok személyiségének fejlesztése, életre nevelése. A programba beválasztott fiatalok személyisége a többszörös intelligencia fejlesztési módszerével vállalható mértékben fejlődött. Öröm volt látni (a fotókon egyértelműen látható), hogy a tábor alatt micsoda közösséggé kovácsolódott az addig egymás mellett elmenő, szervetlen tömeg.

 

 

 

Nyitottunk „Összmédiás” FB- oldalt, minden tagozatos információt itt osztunk meg. Még a szülők felé is nyitni tudtunk, ugyanis a diákok a mustragálára meghívták családjukat. A programokra a diákok örömmel jöttek, és feltöltődve mentek haza onnan. Mivel a pályázat segítségével kamerákhoz is hozzájutottunk, a tantestületben is látható módon nőtt a tagozat presztizse. Folyamatosan kapjuk a felkéréseket, fotózásra, filmezésre, hiszen az „nektek már olyan jól megy”. Elsődleges célunk az volt, hogy a programba beválasztott fiatalok személyisége a többszörös intelligencia fejlesztési módszerével az új tapasztalatokon keresztül kiteljesedjen. Ez megvalósult.

 

 

 

60 órás tanórán kívüli szakkörön tévés és rádiós tapasztalatokhoz jutottak a fiatalok. A 3 napos bennalvós táborban összekovácsolódott a médiás közösség. A mustragálán több tehetség arról számolt be, hogy a mustrájuk elkészítéséhez mennyire fontos volt a külső inspiráció. Másik fontos célunk volt, hogy a HMG médiatagozata fejlődjön, a diákok meglássák az élményekből születő produktumokon keresztül a fejlődés útját, egymásnak példaképei lehessenek.

 

 

 

A Kép-tett-szó projekt módszerének lényege, hogy a szakmai vezetés háttérben maradásával, generációk szétválasztása nélkül, egymás alkotásainak megismerése mellett új, saját produktumot hozunk létre. Az elkészült riportokban eleven élethelyzetekben döntéshelyzetekhez jutottak a résztvevők, találkoztak a való élettel. A diákok a jelen pályázatban elkészített munkájukat a média tagozat hagyományos mustráján bemutatták diáktársaik előtt, beszéltek tapasztalataikról. A projekt anyagából kiegészítő fejezeteket illesztettünk a már meglévő médiatankönyvhöz.

 

 

 

 

 

 

Szentes, 2017. 06. 15.

 

 

 

 

.