WALDORF ÓVODA ÉS ISKOLA KEZDEMÉNYEZÉS SZENTESEN

 

 

 

A Waldorf-pedagógia egy emberközpontú pedagógiai megközelítés, mely az osztrák Rudolf Steiner oktatási filozófiáján alapul.

A módszer három fő szakaszt különböztet meg a gyermekek fejlődésében. A nevelés a gyermek korai éveiben a praktikus, gyakorlati tevékenységekre és a kreatív játékot támogató környezet biztosítására fókuszál.

 

 

 

Az általános iskolában a hangsúly a tanulók művészi kifejezőképességének és szociális képességének fejlesztésére tolódik, fejlesztve a megértés analitikus és kreatív módjait. A középiskolában a kritikai gondolkodásra és az idealizmus elősegítésére koncentrálnak. Az egész megközelítés hangsúlyozza a fantázia szerepét a tanulásban, és fontosságot tulajdonít a szellemi, gyakorlati és művészeti elemek integrálásának.

 

 

 

2015. szeptember 12-én a Waldorf-pedagógia iránt érdeklődőket várták a Dózsa ház Közösségi Térbe, ahol megismerkedhettek azzal a kezdeményezéssel, miszerint Szentesen is létesülne egy ezzel a pedagógiával foglalkozó hely.

 

 

 

A szervezés az elején van, de ez a találkozás megerősítette a szervezőket, hogy érdeklődnek a szentesiek a Waldorf pedagógia iránt. Elsőként az akarat kell, utána lehet tovább lépni - hallhattuk a tájékoztatón.

Szentes, 2015. 09. 13.

 

.