Sikerült meghódítani Nyugat-Európa tetejét

Az elmúlt héten sokan a Szárnyas Napok programjaira figyeltek, és közben a programoktól pár méterre is nagy dolog történt. Visszaérkezett Szentesre egy fiatalember, aki nem csak kerékpárjával elkerekezett az "Nyugat-Európa tetejének" nevezett Mount Blanc-hoz, hanem meg is mászta azt.

Baranyi Antal Gábor így foglalta össze útját:

- Úgy kezdem, július 4-én reggel a Kossuth térről elindultam a szentesi hitelszövetkezet támogatásával és zászlajával,hogy fel vigyem Európa csúcsára a Mont Blanc-ra, amely 4808 méteres.

Elsősorban Kovács Tamás barátomhoz mentem Szlovákiába és onnan indultunk el közösen. Sopronig kísért pár barát és Ausztriától már ketten mentünk.

Az idő teljesen meg változott, el kezdett esni az eső, körülbelül 7 napig. Svájcban jöttünk rá, hogy van kék ég és napsütés. Azon a tájon fantasztikus színeket láttunk, ezt elmondani nem is lehet csak látni és érezni, amikor az időjárás teljesen meg változik egyről a kettőre.

Sok ember lehet, hogy bolondnak néz, de 13 fokos szakadó esőben, 5 fokos patakban fürdeni az én részemről egy életre szóló fantasztikus élmény, hát ez nem hétköznapi dolog. Ezért megyek el mindig hogy ilyeneket, lássak és érezzek.

Svájcba érve napról napra erősebb lett a napsütés is és a hegyek már nagyon magasak voltak, a csúcsai már örök hó birodalma volt. Kerékpárról lentről felfelé nézve s közben 60 km/h sebességgel száguldozni hegyek között, csodálatos. Aztán pedig jött Franciaország, 18 nap alatt 1900 km-t pedáloztunk Chamonix városáig.

Egy napot pihentünk és a hegymászó felszereléseket átnézve (meg van e minden) egy szép vasárnapi reggel neki indultunk 1100 méteről 2865 métere, ott volt az első táborhelyünk. Nagyon szép volt 2000 méterig, mert sűrű dzsungelen keresztül mentünk aztán 2010 méternél eltűnt minden és csak kövek, jég és a gleccserek voltak. Másnap a második táborhelyre mentünk 4000 métere, ott már -3 fok várt, erős szél és hó mindenhol. Víz nem volt, hóból melegítettünk magunknak ivóvizet és főznivalót. Nem is bírtunk aludni semmit, mert az erős szél rángatta a sátrat és csak körülbelül 10 perceket tudtunk pihenni. Harmadik nap hajnal 2 órakor keltünk és neki indultunk a csúcsra rengeteg ember volt kb. 200-an. Hihetetlen, de tolongást láttam, sok ember visszafordult, nem bírta, rosszul lett, erőlködtek, hogy "sikerülni fog". Nagyon szép időt fogtunk ki az európai csúcs meghódítására, szép tiszta felhőtlen ég volt, -10 fok és egy kis szél fújt a hegygerincen. 4 napot vett igénybe Mont Blanc 4808 méteres csúcs meghódítása.

A túra alatt több emlékezetes pillanat volt, ilyen volt a 3.nap, amikor 16,5 órás erőltetett menetet mentünk Tomi barátommal.

Chamonix városba visszaérkezve 1 napot pihentem és én egyedül tovább mentem északra, Németországba a Duna eredetéhez ahol a Duna mellett kerékpárút van, ott jöttem haza teljesen Budapestig, aztán Szentesre.

Az utam 45 nap volt 3800km. Sok embernek ajánlom, ha van ideje, nézzen el Franciaországba, csodálatos szép hely a Mont Blanc.

Végezetül egy kis idézetet ajánl mindenkinek Baranyi Toncsi:

Ha biciklivel indulsz valahová, nem nyomhatod le mindkét pedált egyszerre, mert felborulsz. Haladni csak úgy lehet, ha az egyik pedált nyomod, a másikat elengeded. Nyomás és elengedés együtt: ez a haladás titka.