MOBIL POSTA

 

A Magyar Posta Rt. a hatszáznál kisebb lélekszámú településeken - egy 2000-ben kezdődött hazai kísérlet sikere és nemzetközi példák alapján - 2003 szeptemberétől fokozatosan vezeti be a mobil posta szolgáltatást, amely 2004. június 10-én elérkezett Szentes szomszédos településére Nagytőkére.

Az alábbiakban a mobil postával kapcsolatban megfogalmazódó kérdésekre Verók István, a szentesi postahivatal vezetője ad választ.

 

 

Hol kerül bevezetésre a mobil posta?

A mobil posta a 600 fő alatti településeken viszi házhoz a postai szolgáltatásokat, sok olyan településre is, ahol eddig egyáltalán nem volt állandó posta.

 

Mit jelent az, hogy mobil posta?

A mobil posta nem más, mint egy mozgó postahely, gépkocsival közlekedő postás keresi fel minden munkanap az érintett településeket. Lényege, hogy a posta házhoz megy, így minden postai szolgáltatás otthonról elérhető, amiért eddig a postára kellett menni.

Milyen szolgáltatásokat kínál a mobil posta?

A mobil posta bevezetése után továbbra is valamennyi alapvető szolgáltatás rendelkezésre áll, ami a postákon is elérhető: postai küldemények, csekkek, csomagok, ajánlott küldemények kézbesítése és feladása, pénzfeladás, nyugdíjak és pénzküldemények kézbesítése, pénzfelvétel kártyáról, stb. Az alapszolgáltatásokon felül a mobil postásnál különböző újságok, sorsjegyek, feltöltőkártyák és más árucikkek is kaphatók, és a takarékszolgálati szolgáltatások is igénybe vehetők.

 

 

Minden munkanapon megy a mobil posta autója?

A mobil posta minden munkanapon, menetrend szerint érkezik. Jövetelét dallamkürttel jelzi. A mobilpostás minden munkanapon végigjárja az érintett településeket, sőt az előfizetők az újságokat szombatonként is kézhez kapják.

 

Hogyan kapják meg a címzettek a küldeményeiket?

A mobil posta házhoz megy. Ha bármilyen postai küldemény – levél, csomag, utalvány, pénzküldemény, nyugdíj, segély vagy bármi egyéb – érkezik, azt a mobilpostás munkanapokon házhoz viszi.

 

Hogyan adhatnak fel küldeményt a falu lakói?

A mobil postás házhoz megy, így a lakosok otthon, kényelmesen adhatják fel leveleiket, csomagjaikat, pénzküldeményeiket, csekkjeiket. A posta által ingyen biztosított jelzőtábla segítségével jeleznie kell minden alkalommal, amikor valakinek igénye van valamilyen postai szolgáltatásra és a mobilpostás felkeresi.

 

Hogyan használják a jelzőtáblát?

A jelzőtáblát minden család a mobilpostásától már meg kapta. Ezt a kis táblát kiakaszthatja a kerítésre vagy a kapura, a bejárati ajtóra vagy bárhová, ahol az utcáról jól látható. Érdemes a postással megbeszélni, hogy hova fogják kitenni a jelzőtáblát, mert ezzel megkönnyíthetjük a postás munkáját.

 

A nyugdíjat is kiviszi a mobil posta?

Igen. A mobil posta az idősek, a mozgáskorlátozottak életét nagyban megkönnyíti. A nyugdíjakat a mobilpostás házhoz viszi a megszokott rendnek megfelelően, tehát ugyanazon a napon, mint korábban.

 

 

Mi történik, ha a postás nem találja otthon a címzettet?

Értesítést hagy, amin szerepel a következő kézbesítés időpontja. A mobilpostás három napon át kísérli meg a kézbesítést, csak ha egyik napon sem találja otthon, akkor kell a megjelölt postára menni a küldeményért. Természetesen bárki adhat családtagjának vagy ismerősének eseti vagy visszavonásig érvényes meghatalmazást, aki ennek birtokában átveheti a küldeményt.

 

Biztonságos-e a mobil posta?

A Magyar Posta a mobil postákat minden olyan biztonságtechnikai eszközzel felszereli, ami a postások és a küldemények védelmét szolgálja.

 

Drágább lesz-e a mobil posta?

Nem, a Magyar Posta árai fix árak, függetlenül attól, hogy az ország mely településén veszi igénybe valaki a szolgáltatásokat.

Szentes, 2004. 06. 11.

 

.