Kecskeméti Repülőnap

 

 

 

A Kecskeméti Légibázison rendezték meg 2003. augusztus 16 és 17 között a Nemzetközi Repülőnap és Haditechnikai Bemutatót.

Több évvel ezelőtt már volt repülőnap Kecskeméten, amikor is döntenünk kellett, hogy a Magyar Légierő milyen gépekkel legyen felszerelve, miután a MIG-ek nyugdíjba vonulnak.

Idén több ezren voltak kíváncsiak erre a nemzetközi vasmadár parádéra, ami következtében Kecskemét egy nagy közlekedési dugóra hasonlított.

Reggel 8 órakor indultunk Szentesről a fél 11-es kezdésre, és így is a legnagyobb dugóba érkeztünk. Normális körülmények között 1 óra autóval az út.

Több mint 8 km kocsisor alakult ki, mert a szervezők arra nem gondoltak, hogy már az első napon annyian fognak érkezni a légi parádéra, mint amennyire az egész rendezvény ideje alatt számítottak.

 

 

A katonai repülőtéren igazán testközelből megnézhette mindenki a levegő urait, amelyek közelébe csak egyesével lehetett odamenni fényképezkedés céljából. Ezekbe a gépekbe nem szállhattak bele az érdeklődők, mert az elmúlt repülőnap történéseiből okulva (Murphy törvénye: Amit leszerelhetnek, az le is szerelik!) nem adták meg a lehetőséget az ügyes kezeknek, hogy egy kis szuvenírrel térjenek haza.

 

 

 

A kétnapos bemutatón 65-70 repülőgépet és 10-15 helikoptert láthattak az érdeklődők a földön és a levegőben.

 

 

A rendezvény fő látványossága volt az olasz Frecce Tricolori, valamint a török Turkish Stars kötelék műrepülő-bemutatója.

 

 

 

 

 

 

 

 

A Repülőnapon - a szomszédos országok légierői mellett - az Amerikai Egyesült Államok, Németország, Olaszország és Nagy-Britannia harci gépei is bemutatkoztak.

 

 

 

A szervezők ígérték, hogy reményeik szerint két év múlva újra találkozhatunk a vadászgépekkel, helikopterekkel, amelyek bemutatói mellett szárazföldi harcászati bemutatók is lesznek.

 

 

Szentes, 2003. 08. 18.