Aláírásokat gyűjtő
utasok Szegváron A
busz megváltozott útvonala miatt tiltakoznak
Ajánlja a cikket?
| 2006-12-19 |
Blahó Gabriella
Aláírásgyűjtésbe kezdtek a szegvári, mindszenti és
mártélyi utasok. Azért tiltakoznak, mert a Volán megváltoztatta a
gyorsjárat útvonalát. A kezdeményezők úgy érzik, hátrányt
szenvednek: vásárhelyi munkahelyükre nagyon körülményesen jutnak el.
A Volán igyekszik megoldani a problémát: még egy buszt indít
Szegvárról.
A szegváriak a munkahelyüktől nagyon távol
kénytelenek leszállni a buszról. Fotó: Tésik
Attila
Szegvári olvasónk, Szűcs
Zoltán hívta szerkesztőségünket azzal, hogy elmondja: utastársaival
együtt méltánytalannak érzi a gyorsjáratok útvonalának
megváltoztatását. A fiatalember naponta jár át szülőfalujából
Hódmezővásárhelyre, a kerámiagyárba dolgozni. Eddig volt alkalma
leszállni a központi autóbusz-pályaudvarnál vagy a vasútállomásnál,
hogy a munkahelyéhez legközelebb eső pontot választhassa, most már
nincs erre módja.
A mártélyi, mindszenti és szegvári utasok
aláírásgyűjtésbe kezdtek. Marton Lajos ívén csak Szegvárról közel
harminc aláírás szerepel. A tiltakozók számára rendkívül kedvezőtlen
az útvonal megváltoztatása, hiszen a nagy kiterjedésű Vásárhelyen
kilométereket kell gyalogolniuk. A Tisza Volán Zrt. képviseletében
Mező István közszolgáltatási igazgató lapunk érdeklődésére
válaszolva elmondta: a Szentes és Szeged közötti gyorsjárat
útvonalát éppen azért változtatták meg, mert az utasok másik
csoportja ezt kérte.
A gyorsjárattal utazók ugyanis
szeretnének mihamarabb Szentesről Szegedre, illetve Szegedről
Szentesre érni, nincs idejük arra, hogy körbeutazzák Vásárhelyt. A
gyorsjárat ezért végighalad a Szántó Kovács János utcán, ahol
kétszer áll meg. Mező szerint a reggeli járatok közül kínálkozhat
több is, van miből választani. Az utasok panaszait megismerve a
Volán változtatott a menetrenden: Szegvárról hat óra tíz perckor
indít egy buszt, amely Vásárhelyen bemegy az autóbusz-állomásra. A
Kálvin János téren és a Kossuth téren az utasoknak van alkalmuk
átszállni helyi vagy távolsági járatokra, így kényelmesebben tudnak
eljutni a kerámia- vagy a majolikagyárba. Az igazgató azt mondta,
kapcsolatot tart az utasokkal. A később jelentkező,
tömegközlekedéssel kapcsolatos igényeknek a társaság igyekszik
eleget tenni.