Makón a legdrágább az
üzemanyag
Az autósok a Tesco-kúttól remélik a megoldást
Ajánlja a cikket?
| 2006-05-30 |
Illyés Szabolcs
Van
olyan makói benzinkút, ahol huszonkét forinttal többet kell fizetni
az ugyanolyan oktánszámú üzemanyagért, mint a vásárhelyi Tesco
benzinkútjánál. Az utóbbi hónapokban Vásárhelyen a hipermarket kútja
húzta le a benzin árát. Hamarosan Makón is elkészül a Tesco
üzemanyagtöltő állomása.
Hamarosan elkészül a makói Tesco
benzinkútja. Fotó: DV
Néhány tíz
kilométeres körzeten belül számottevő árkülönbség van a megyénkben
árult azonos oktánszámú üzemanyagok között. Makó mindkét
multinacionális tulajdonban lévő kútjánál 294 forintba kerül az
üzemanyag, csak a Volán-telepen olcsóbb valamivel, itt 289 forintért
adnak egy litert. Addig Hódmezővásárhelyen ugyanezek a cégek 275
forintért árulják a 95-ös literjét, az árverseny abszolút győztese
pedig Csongrád megye eddig egyetlen Tesco-kútja, hiszen itt az
ugyanilyen oktánszámú csak 272 forintba kerül. Könnyen kiszámítható:
a vásárhelyi és a makói ár különbözete huszonkét forintra is rúghat,
ami egy teli tank esetén ezer forint. Persze, kérdés, hogy megéri-e
ezért Makóról átkocsikázni Vásárhelyre. A dízelolaj esetében kisebb
a differencia: 10-14 forint, csakúgy igaz ez a prémium-üzemanyagok
esetében.
A városok összehasonlításakor kiderül: bizony,
Makón a legdrágább a nafta, hiszen azonos cégeknél átlagosan
két-három forinttal olcsóbb Szegeden, és még ezeknél is kevesebbet
kell fizetni – ugyan csak egy forinttal – Szentesen. Makó magas
üzemanyagárait nyilván a nemzetközi tranzitforgalom indokolja. Ám ez
a helyzet nem marad így sokáig: már épül a makói Tesco mellett a
benzinkút. Bár a Tesco egyelőre nem válaszolt az építéssel
kapcsolatos kérdéseinkre, azt tudjuk, hogy az átadásra néhány
hónapon belül sor kerül.
– Vásárhelyen a Tesco-kút húzta le
az árakat, nagyon remélem, hogy így lesz ez Makón is, hiszen ez már
nem állapot – mondta a Makón autózó Szabó János, aki az utóbbi
időben a város kútjainál kényszerült tankolni, ám számára is
elsősorban az ár számít. – Az egyik kútnál van pontgyűjtő kártyám,
így rendszeresen oda járok, de ha valóban lényeges lesz az
árkülönbség, biztos, hogy az olcsóbbat választom. Persze valószínű,
hogy ebben az esetben a többi cég árai is követik majd az
olcsóbbat.
– Mind a négy teherautónkat Makón tankoljuk, van,
ahol kedvezményünk is van, nem megyünk máshova a dízelért – foglalta
össze Molnár Györgyné makói szállítási vállalkozó. – Nyilván mi is
elgondolkodnánk rajta, hogy az olcsóbbat válasszuk, de nekünk
komolyan számításba kell venni az üzemanyag minőségét is, méghozzá
két okból. Egyrészt a jobb dízelolajjal kisebb a fogyasztás,
másrészt a gyanúsan olcsó üzemanyagért nem véletlenül kérnek
kevesebbet. Az akár tönkre is teheti a motort, a javíttatás meg
többe kerül, mint amit a tankoláson spórolhatnánk.
A Tesco legalább tíz forinttal
alá megy az adott térség kútjai árainak
Ha
minden a tervek szerint halad, még a nyáron megnyílik a makói
Tesco benzinkútja – tudtuk meg Danks Emesétől, a Tesco Globál
Áruházak Rt. pr-igazgatójától. Most intézik a nyitáshoz
szükséges engedélyeket. – Huszonkilenc benzinkút működik az
áruházainknál, célunk, hogy minden Tesco mellett legyen
egy-egy üzemanyagtöltő-állomás – mondta Danks Emese. –
Csongrád megyében is tovább bővül a hálózat: idén a makói
mellett a szentesi Tesco Áruháznál is átadunk egy
benzinkutat. Az üzemanyagárak csökkenésében bízó szegediek
is reménykedhetnek, bár arra már kicsi az esély, hogy idén
Szeged Tesco Áruházánál is tankolhassanak, jövőre erre is sor
kerülhet. Az igazgatónőtől megtudtuk: a Tesco
üzemanyagár-képzési politikája az egész országban egyforma: az
adott térség árainál legalább tíz forinttal olcsóbban adják az
üzemanyagot. Danks Emese kérdésünkre elmondta: a makói
beruházás kapcsán nem félnek attól, hogy az M43-as
megépülésével és a nemzetközi tranzitforgalom áthelyeződésével
jelentős piacot veszítenének, hiszen elsősorban állandó
vásárlóközönségükre számítanak. Az alacsony ár mellett a
benzin és a dízel jó minőségét is
garantálják.