Folytatódik a bicikliút
építése
Az átadásra még várni kell Csongrádon
Ajánlja a cikket?
| 2006-05-23 |
Bíró Dániel
Teljesen csak a jövő év elejére készül el a csongrádi
Tisza-gátra tervezett kerékpárút. A megépítésre még 2004 nyarán
nyert 297 millió forint támogatást az önkormányzat, a beruházást
áprilisban meg is kezdték, de az árvíz miatt félbe kellett hagyni.
Mint megtudtuk, a gátrekonstrukciós munkálatok miatt a városi
szakasz kap utoljára aszfaltborítást.
A gátrekonstrukciós munkálatok miatt a
kerékpárút városi szakasza kap utoljára aszfaltborítást. Fotó:
Bíró Dániel
Az elhúzódó árvízvédelmi
feladatok miatt csak tegnap tudták folytatni a munkát a csongrádi
Tisza-gátra tervezett kerékpárút építői. A kivitelező április elején
fogott hozzá az útalap kialakításához, pár száz méter hosszan a
szegélyt le is betonozták a városi szakaszon, a vasúti hídnál pedig
a fénysorompó felállítását sikerült előkészíteni, de az áradat
meghátrálásra késztette őket. Az öthetes kényszerszünet több
szempontból sem jön jól Csongrádnak: összetorlódtak a
gátrekonstrukció és az útépítés munkálatai, ez pedig azt vetíti
előre, hogy az idei szezonban sem próbálhatják ki a városba érkező
turisták a fahídtól a közúti Tisza-hídig vezető bicikliutat, holott
az önkormányzat már 2004 nyarán elnyerte a 297 milliós uniós
támogatást.
Ma a Kisréti útra is
felvonulnak
Ma a Kisréti útra is felvonulnak a
Hódút munkagépei. A Holt-Tisza-parton a Kis-Tisza utcától a
bőrhídig dolgoznak majd az útépítők. A beruházás az
épülőfélben lévő fogyatékosotthon miatt fontos, hiszen eddig
gépkocsival szinte járhatatlan földút vezetett a Kisrétbe. Az
önkormányzat húszmilliós beruházása révén hamarosan hat méter
széles út és három méter széles kerékpárút köti össze a
városközpontot Kisréttel.
– Amíg
nem épül újjá a városi partfal, nem kerül aszfalt a fahíd és
Körös-toroki feljáró közötti szakaszra – mondta lapunknak Ördögh
József, a vízügyi szakaszmérnökség vezetője. Mint arról korábban
beszámoltunk, a gátrekonstrukció folytatására 803 millió forintot
különített el az állam tavaly. Ha nem jött volna közbe semmi, május
végéig kellett volna elkészülni a partfal modernizálásával, így
viszont – mivel közel hétezer köbméter régi téglaburkolat
bontásáról, 1700 köbméter föld megmozgatásáról, illetve két
kilométernyi gátszakasz újrabetonozásáról van szó – jó, ha őszre
végez a kivitelező Szeviép Rt. Ördögh József hozzátette: várhatóan
több hétbe telik, mire megfelelően kiszárad a gát meder felőli
oldala, és csak akkor mehetnek rá a munkagépek. Az üdülőterület
bejáratától délre viszont folyamatos lesz az útépítés, a
városvezetés reményei szerint azon a részen novemberre elkészül a
három méter széles burkolat, és csak a városi szakaszon kell
2007-ben aszfaltozni.