Játszva tanulnak a szentesi kosztások
Mátyás király az animációs filmen

Ajánlja a cikket? A hét legnépszerűbb cikkei a látogatók szavazatai alapján
| 2006-01-19 | Blahó Gabriella

Filmet készítenek a gyerekek a szentesi Koszta-iskolában a tankönyvben található leckék alapján. Némi kutatómunka és önszorgalom árán számítógépre kerülnek az animációk, amelyekkel versenyeznek is a diákok.
Nyomtatható változat
Cikk küldése e-mailben
A heti legnépszerűbb 10 cikk
Számítógépes animáció meséli el a tananyagot. Fotó: Blahó Gabriella
Leleményes megoldások születnek színpompás kivitelben a szentesi Koszta József Általános Iskola számítógépes termében. A gyerekek számára adott a feladat, amely szerint meséket, történelmi legendákat vagy a tudományos, művészeti élet jeles személyiségeinek fontos pillanatait kell elmondaniuk az animáció nyelvén. A programot a városban először ebben az intézményben vezették be, s azóta versenyeket is rendeznek a helyi és környékbeli diákok számára.

– A számítógépes szerkesztés során az informatika világában egyre bátrabban barangolnak diákjaink – mondja Lucza László tanár. Miközben készül a film, a gyermek ismereteket szerez, hiszen elmélyed az adott témában. Így Mátyás királyról, Szent Imre hercegről születnek filmek, de látható néhány kockán az is, István hogyan győzi le Koppányt. A diákok számára nagyon vonzó feladat a gép segítségével megrajzolni, hogyan eshetett Newton fejére az alma, s hogy Arkhimédész törvénye a kád vízről miként is néz ki színesben.

Almási Jánosné igazgató elmondta lapunknak, hogy a tanulásnak ennek a fajtája olyan népszerű lett a diákjaik körében, hogy nyilvánvalóvá vált: be kell mutatni a Comenius Logo-programot, s játékos verseny keretében találkozóra hívni más iskolák diákjait. Mihály Eszter rajz szakos tanárnő fontosnak tartja, hogy a gyerekek együtt, csapatban dolgoznak. A rajz és a számítástechnika, mint a feldolgozás módszere egybefonódik, közben gyarapszik a tárgyi tudás.

A nyolcadikos Kánvási Bence és Molnár Imre például a számítógép keletkezésének történetét dolgozta fel – maguk rögzítették a saját hangjukon az információkat. A beszélőprogram alapján akár tanítani is lehetne – állítja Lucza László. Gundl Dávid hasonlóképpen tartalmas anyagot készített Neumann János életéről, míg a lányok a délutáni szakkörökön a természeti témák iránt éreznek erősebb vonzalmat: az ő filmjükben bimbózik, elnyílik a virág, termést hoz és levelet hullat a fa. A rajztanárnő szerint az oktatás nem pusztán annyit jelent, amennyit első hallásra a kifejezés takar, hiszen a gyermekek térszemléletét, fogalomalkotását, képekben való gondolkodását erősíti.

A Szentes neves festőjéről elnevezett iskolában négy-öt tanár foglalkozik ily módon a gyerekekkel egy-egy délutáni órában – a suliban van egy „kemény mag", a fiúk és lányok végigjárják a szakköröket, és lelkesen bontakoztatják a kreativitásukat.


Továbbá:
Megváltozott a szentesi polgárház arculata
A zugban élő Dócziék panasza
Szentesen a boltok többségében nem érződik az áfa változása
Fel kell újítani mindkét sportmedencét Szentesen
Találgatják, mikor nyílik a Tesco