Harmadik helyen a Radnóti
 Továbbtanulás, felzárkóztatás, nyelvvizsga

Ajánlja a cikket?  A hét legnépszerűbb cikkei a látogatók szavazatai alapján
       | 2005-01-14 |

Továbbtanulási eredményei alapján 2004-ben a szegedi Radnóti Miklós gimnázium harmadik lett az országos rangsorban. A szakközépiskolák között ugyancsak bekerült a legjobb húsz közé a csongrádi Batsányi, valamint a szegedi Kőrösy és Tömörkény is. A legjobbak közé tartozik a felzárkóztatásban a szentesi Boros, a nyelvvizsgázó diákok száma alapján a szegedi Ságvári.
Nyomtatható változat
Cikk küldése e-mailben
A heti legnépszerűbb 10 cikk
A Radnótiból továbbtanuló diákok jól helytállnak a felvételi vizsgákon Fotó: Karnok Csaba
Közzétették a magyar középiskolák 2004-es rangsorát, amely szerint a szegedi Radnóti Miklós gimnázium kiemelkedően szerepelt: továbbtanulási eredményei alapján a harmadik helyre került. Ugyancsak a legjobb húsz magyar középiskola között végzett a szegedi Kőrösy és Tömörkény, valamint a csongrádi Batsányi János Gimnázium és Szakközépiskola is.

Az elemzést a középiskolák sorrendjét minden évben fölállító Országos Közoktatási Intézet (OKI) készítette. Több szempontból vizsgálták a gimnáziumok és szakközépiskolák eredményeit, s kiadták az 1999–2004 közötti összesített rangsort is.

Nem föltétlenül azok a legjobb középiskolák, amelyekből a legtöbb tanulmányi versenyt nyert diák vagy továbbtanuló kerül ki – hangsúlyozzák a szakemberek. Az OKI a közelmúltban új módszert dolgozott ki a „hozott hátrányok" ledolgozásának, vagyis a fölzárkóztatás és a képességek kibontakoztatásának mérésére is. Eszerint az élgimnáziumok közül csak a budapesti piaristák értek el jó eredményt, mellettük az ugyancsak egyházi fönntartású iskolák szerepeltek jól. Csongrád megye ezen a listán is képviselteti magát: a szentesi Boros Sámuel Közgazdasági és Egészségügyi Szakközépiskola a 16. az ország 600 középiskolája között.

Az említetteken kívül a Szegedi Tudományegyetem Ságvári Endre Gyakorló Gimnáziuma szerepel a legjobb húsz között, de egy másik ranglistán: a nyelvvizsgával rendelkező diákok aránya szerint – 98,51 százalékos eredménnyel – a 19. helyre került.

Mike Csaba, a Radnóti gimnázium igazgatója az eredményt úgy kommentálta, hogy „most érik be a korábbi évek munkájának gyümölcse". Kiemelte, hogy tanártársai egységes nevelési és oktatási elvek alapján dolgoznak. Fontos a diákok széles körű fölkészítése, s annak szem előtt tartása, hogy a tanuló is tévedhet és elfáradhat – emiatt nem érheti hátrány. Ugyancsak lényeges az egyébként jó képességű tanulók azonos szintre hozása – ezzel telik a kilencedik tanév. A sok versenylehetőségnek köszönhetően a diákok hozzászoknak a vizsgahelyzetekhez, így a legfontosabb próbán, a fölvételin is helytállnak.

Hasonlóképpen nyilatkozott Kőrösi Tibor, a csongrádi Batsányi igazgatóhelyettese.

Eredményességük „titka" – többek között –, hogy közismereti és nyelvi tárgyakból is azonos szinten oktatják a gimnázium és szakközépiskola tanulóit. Ugyancsak hangsúlyozta a versenyek szerepét a fölvételire készülésben.