|
Lassan gyorsul az Uzsgyi Javításra szorulnak az orosz motorvonatok
Szentesen
|
|
|
Ajánlja a cikket? |
|
| 2004-12-10 |
Blahó Gabriella |
| |
|
Nem várt
műszaki problémák nehezítik az Uzsgyi motorvonatok masinisztáinak
dolgát. A szentesi vasútállomás műhelyében az orosz szerelőmunkások
folyamatosan javítják a járműveket, melyekből egyelőre tíz a hatodik
vágányon vizsgára várva vesztegel.
|
|
|
|
A szentesi vasútállomáson tíz szerelvény vár
vizsgára Fotó: Tésik Attila | A
számítógéppel vezérelt irányítási rendszerben észlelhető a probléma.
Lassan gyorsul az Uzsgyi, hiszen az ajtóléghengerek, a hidraulikai
rendszer és a mozdonyvezetőnek szóló számítógépes visszajelzés
hosszú másodperceket vesz igénybe, eltérően a kívánt tempótól. A gép
időbeli teljesítményét a mozdonyvezető nem képes irányítani, hiszen
mindent csak a számítógéppel tud korrigálni, ezért nem tehet mást:
meg kell várnia, amíg minden feltétel adott az induláshoz. Amikor az
Uzsgyi eléri a lendületet, már kellemes, nyolcvan kilométeres
sebességgel száguld a dél-alföldi vonalakon. Az eredetileg
metrószerelvénynek tervezett motorvonat alsó vázát vasúti
közlekedésre alakították ki, és a Moszkva melletti gyárban
elhelyeztek dízelmotort is a gépben. Ebből az utasok keveset
érzékelnek, azt viszont ők is tapasztalják, hogy gyakran leáll a
klíma, az ajtók sok esetben csak a vésznyitóval működnek, vagy a
vécéajtó nem záródik, illetve nyílik megnyugtató módon.
A
megegyezés szerint az orosz államadósság fejében Magyarország
negyven Uzsgyit kap, ezekből egyelőre harmincöt érkezett meg.
Tizennyolc már engedéllyel közlekedik a vasutakon, tíz szerelvény
pedig a szentesi állomás hatodik vágányán vizsgára vár. A hazai
közlekedési szabványoknak meg kell felelniük a vonatoknak, közben az
előre nem látott meghibásodásokat a Moszkva közeli gyár
szerelőmunkásai garanciálisan javítják a Szentesen – tudtuk meg
Borbola Andrástól, a szegedi területi igazgatóság gépészeti
központjának vezetőjétől.
Az Uzsgyival a megállásnál nincs
gond, az indulásnál viszont egyelőre „tétovázik". Négy-öt szerelvény
jár Szolnok és Hódmezővásárhely között, valamint a Békéscsaba–Szeged
vonalon, ezeket a rendes időszaki javítások mellett igen gyakran
ellenőrzik a gyártó itt lévő munkásai.
|
|
|
|
|
| |