|
Holtvágányon a csongrádi
utasok Három perc alatt kell elérni Félegyházán az
intercityt
|
|
|
Ajánlja a cikket?
|
|
| 2004-11-30 |
Bálint Gyula György |
| |
|
A
csongrádiak számára előnytelennek tűnik a Magyar Államvasutak
december 12-étől érvényes új menetrendje. A város lakói nehezebben
és drágábban juthatnak el Budapestre, s a hazatérés sem könnyebb. A
probléma a testületi ülésen is fölvetődött, az önkormányzat levelet
küld a MÁV-hoz.
|
|
|
A legutóbbi csongrádi testületi
ülésen Fábián György önkormányzati képviselő azt mondta, a MÁV
hamarosan életbe lépő új menetrendje nagy mértékben megnehezíti és
bizonytalanná teszi a fővárosba induló, vagy az onnan ide érkezők
utazását.
Az új menetrendet tanulmányozva megállapítható,
hogy december közepétől Csongrádról Budapestre csak a reggel 5 óra
26 perckor és az este 18 óra 36-kor Kiskunfélegyházára induló
személyvonattal lehet közvetlen csatlakozással fölszállni a pesti
gyorsra.
Ezt követően legalább 50 percet kell várni, illetve
105, 106 és 116 percet. Ha valaki nagyon siet, drága az ideje, a
Bács-Kiskun megyei városban fölszállhat a Szeged és Budapest között
járó intercityre – ha még jók a lábai, és akár futni is tud. Ugyanis
az IC-csatlakozásnál igen rövid időt adott a MÁV a csongrádiaknak:
mindössze 3 percet. Információink szerint az IC-csatlakozásra és
átszálló utasokra nem vár, helyjegyváltásra pedig Kiskunfélegyházán
nincs idő, Csongrádon sem megy ez gyorsan, mert a pénztárosnak
telefonon kell egyeztetnie a szegedi jegykiadó központtal. A
Csongrád melletti külterületi megállóhelyeken felszálló utasok a
jegykezelőnél nem válthatnak pótjegyet, ha az IC-vel szeretnének
utazni, ha enélkül mégis fölszállnak, a 480 forintos helyjegyet
ezerforintos pótdíj ellenében kapják meg.
Véleménye lehet az
önkormányzatnak
A MÁV Rt. a menetrendtervezet
elkészülte után az önkormányzatokkal, illetve a többi
közlekedési vállalattal egyeztet. Ilyenkor minden érintett
elmondhatja javaslatait, kéréseit, azonban ez a
vasúttársaságot nem kötelezi, hiszen egy vállalat
gazdálkodásába nem szólhat bele másik szervezet – reagált
kérdésünkre a MÁV Rt. kommunikációs igazgatósága.
Az
idei egyeztetés után született az a döntés, miszerint a 2004.
december 12-től érvényes menetrendi időszakban csökkenteni
kell a vonatok számát. Erről az önkormányzatok tájékoztatást
kaptak. „Tekintettel arra, hogy a helyhatóságok a vasúti
közlekedést nem finanszírozzák, így a menetrendszerkesztésben
csak véleményezési joguk van, döntési joguk nincs. A
menetrendben szereplő vonatokat a Tulajdonos nevében a GKM
rendeli meg, és egyben finanszírozza azok közlekedését. Így a
MÁV Rt.-nek csak a finanszírozott sávba eső vonatokat áll
módjában közlekedtetni" – szögezi le a lapunkhoz eljuttatott
közlemény. | A Budapestről
Csongrádra vonatozóknak IC-vel érdemes Kiskunfélegyházáig utazniuk,
mert tíz kemény percük van arra, hogy a Csongrádra és Szentesre
induló személyvonatra átszálljanak. Szentesen át Budapestre egy
reggeli és egy esti személyvonattal lehet gyorsvonatra átszállni, de
ezek többnyire zsúfoltak. Fábián György szerint a kedvezőtlenné tett
átszállási, utazási körülmények hatására többen elpártolnak a
vasúttól, átszállnak buszra, azok persze még zsúfoltabbak lesznek. S
miután Szentes és Kiskunfélegyháza között az eddiginél is kevesebben
utaznak, jó indok lesz több vonatpár megszüntetésére. A
csongrádiak ebbe nem nyugodhatnak bele, várják és kérik a menetrend
számukra kedvezőbb módosítását – tudtuk meg az önkormányzattól.
|
|
|
|
|
| |